Internetový obchod neboli e-shop je tvůrčí produkt prodejního portálu na webových stránkách, umístěných na některém z milionů serverů v síti Internetu. Má přidělenou unikátní adresu, tzv. URL, která je jeho identifikátorem v síti. Adresa je vždy jedinečná a neopakuje se, tím pádem lze bez problémů nalézt jakýkoli subjekt, který se v tomto virtuálním prostředí nachází. Unikátní adresa e-shopu je ale soubor znaků, který vůbec nemusí korespondovat s jejich obsahem, to znamená například jestliže prodáváte výrobky zdravé výživy, může být adresa „dum-orechu“, přitom součástí vašeho prodejního sortimentu mohou být i potravinové doplňky, sušené ovoce, celozrnné těstoviny a jiné potraviny, tedy nejen ořechy.
Sami byste jistě našli pár takových příkladů, kdy vám webová adresa nic neřekne. To tedy znamená, že se zákazník při nákupu na Internetu zpravidla neorientuje podle samotných URL adres, ale používá tzv. vyhledávače (v naší zemi je to nejčastěji Google a pak také Seznam). Do vyhledávače zadá klíčová slova, která poptává, například „ovesné vločky 5 kg prodej“ a ten mu zobrazí obchody, kde se toto zboží prodává. A právě k tomu je zapotřebí mít správně ošetřené SEO e-shopu.
Jestliže požádáte SEO agenturu, aby se této problematice věnovala do hloubky, postará se o to, aby váš obchod byl vždy v popředí vyhledávaných výsledků. A čím více jste v popředí, tím větší šance, že u vás někdo nakoupí a dá vašemu obchodu přednost před vaší konkurencí. SEO se tedy stará o to, abyste při prodeji nebo při jiné činnosti na Internetu neupadli do zapomnění, a aby se o vás lidé dozvěděli. A tím, že se tu vyskytuje velmi mnoho subjektů, které nabízí to, co vy, nebo alespoň něco podobného, musíte se postarat o to, abyste vyhledávače přesvědčili o tom, že právě váš obchod je ten, který je vůči výsledkům vyhledávání relevantním zdrojem.